Vliegplannen
Slepen in Bösingen, ook leren slepen

Slepen in Bösingen

Van 15-30 september staan er weer Daidalos sleepweken ingepland. Wie zin heeft om het slepen te oefenen, te leren en/of na te genieten van de nazomer thermiek is welkom.
Graag wel even aanmelden.
Voor iedereen met minimaal B1 1/2.

M.v.g. Annet
harm.annet@planet.nl
06-25090854

Slepen in Bösingen Van 15-30 september staan er weer Daidalos sleepweken ingepland. Wie zin heeft om het slepen te oefenen, te leren en/of na te genieten van de nazomer thermiek is welkom. Graag wel even aanmelden. Voor iedereen met minimaal B1 1/2. M.v.g. Annet harm.annet@planet.nl 06-25090854

B1 1/2 is een nieuw begrip dat staat voor erg getalenteerde B1 cursisten (dus voorzien van B1 maar nog niet van B2) met ruime lierervaring. Deze cursisten functioneren eigenlijk qua starten, sturen en landen (landingsindeling) al op B2 niveau en kunnen, in uitdrukkelijke samenspraak met hun instructeur en een sleep-team, meedoen aan sleepcursussen onder verantwoordelijkheid van een (verenigings)instructeur.

Groetjes

Aernout

B1 1/2 is een nieuw begrip dat staat voor erg getalenteerde B1 cursisten (dus voorzien van B1 maar nog niet van B2) met ruime lierervaring. Deze cursisten functioneren eigenlijk qua starten, sturen en landen (landingsindeling) al op B2 niveau en kunnen, in uitdrukkelijke samenspraak met hun instructeur en een sleep-team, meedoen aan sleepcursussen onder verantwoordelijkheid van een (verenigings)instructeur. Groetjes Aernout
gewijzigd Oct 6 '18 op 7:20 am

Hoi Firebird,

Een piloot tussen B1 en B2 in dus, de B1-er moet om te mogen gaan slepen 15 geslaagde liervluchten hebben gemaakt. En om te mogen lieren bij een club (o.l.v. een clubinstructeur) moet de B1-er 10 geslaagde liervluchten hebben gemaakt.

Indien je meer informatie wilt hebben over het slepen mail maar even naar harm.annet@planet.nl

M.v.g. Annet

Hoi Firebird, Een piloot tussen B1 en B2 in dus, de B1-er moet om te mogen gaan slepen 15 geslaagde liervluchten hebben gemaakt. En om te mogen lieren bij een club (o.l.v. een clubinstructeur) moet de B1-er 10 geslaagde liervluchten hebben gemaakt. Indien je meer informatie wilt hebben over het slepen mail maar even naar harm.annet@planet.nl M.v.g. Annet

Bedankt voor de aanvulling Annet.
Overigens staat een en ander in het Handboek.

Het is dus zo dat een B1 piloot in samenspraak met zijn instructeur, en niet zomaar omdat het hem of haar wel eens leuk lijkt, de boer op kan om onder verantwoordelijkheid van een verenigingsinstructeur oefenvluchten te maken. Dat is natuurlijk noodzakelijk om niet alleen het genoemde minimum aantal voorbereidende vluchten te loggen, maar ook kent de instructeur de B1 piloot en kan deze de beheersing van het benodigde niveau het beste inschatten.

Aernout

Bedankt voor de aanvulling Annet. Overigens staat een en ander in het Handboek. Het is dus zo dat een B1 piloot in samenspraak met zijn instructeur, en niet zomaar omdat het hem of haar wel eens leuk lijkt, de boer op kan om onder verantwoordelijkheid van een verenigingsinstructeur oefenvluchten te maken. Dat is natuurlijk noodzakelijk om niet alleen het genoemde minimum aantal voorbereidende vluchten te loggen, maar ook kent de instructeur de B1 piloot en kan deze de beheersing van het benodigde niveau het beste inschatten. Aernout

Oké. Dat is helder.
Zelf hik ik inmiddels tegen B2 aan; het behalen van mijn theoriecertificaat is nu nog de grootste hindernis. Mijn instructeur beoordeelt mij als klaar om te slepen. Ik heb echter niet de vereiste lierervaring maar sec (tientallen, inmiddels volkomen zelfstandig vliegend) bergvluchten.
Daarbij komt - en dat is misschien wel belangrijker, lees ik - dat ik dat hele vliegen juist doe ‘zomaar omdat het me leuk lijkt’. Uit de reactie begrijp ik dat dat niet de instelling is waarmee ik me bij jullie kan melden.

Oké. Dat is helder. Zelf hik ik inmiddels tegen B2 aan; het behalen van mijn theoriecertificaat is nu nog de grootste hindernis. Mijn instructeur beoordeelt mij als klaar om te slepen. Ik heb echter niet de vereiste lierervaring maar sec (tientallen, inmiddels volkomen zelfstandig vliegend) bergvluchten. Daarbij komt - en dat is misschien wel belangrijker, lees ik - dat ik dat hele vliegen juist doe ‘zomaar omdat het me leuk lijkt’. Uit de reactie begrijp ik dat dat niet de instelling is waarmee ik me bij jullie kan melden.

Hallo Vuurvogel

Het is prachtig dat je al zoveel hebt kunnen vliegen in je opleiding naar je B2 en dat je instructeur zo tevreden is met je behaalde niveau.

Je instelling en motivatie om te vliegen zijn denk ik de beste die er bestaan. Die instelling is echter niet voldoende om aan de voorwaarden zoals gesteld in het Handboek te voldoen.

Groetjes

Aernout

Hallo Vuurvogel Het is prachtig dat je al zoveel hebt kunnen vliegen in je opleiding naar je B2 en dat je instructeur zo tevreden is met je behaalde niveau. Je instelling en motivatie om te vliegen zijn denk ik de beste die er bestaan. Die instelling is echter niet voldoende om aan de voorwaarden zoals gesteld in het Handboek te voldoen. Groetjes Aernout
gewijzigd Oct 17 '18 op 3:12 pm

Owja, even geheel bezijden de pointe die er is ontstaan, je eerste reactie was na afloop van het beoogde evenement.

In elk geval heb je nu mooi de wintertijd om je certificaten op orde te krijgen zodat je komend seizoen mee zou kunnen slepen. En misschien in t voorjaar wat liervluchtjes scoren ter voorbereiding! In Nederland is het prachtig vliegen!

Keep up the good work!

Aernout

Owja, even geheel bezijden de pointe die er is ontstaan, je eerste reactie was na afloop van het beoogde evenement. In elk geval heb je nu mooi de wintertijd om je certificaten op orde te krijgen zodat je komend seizoen mee zou kunnen slepen. En misschien in t voorjaar wat liervluchtjes scoren ter voorbereiding! In Nederland is het prachtig vliegen! Keep up the good work! Aernout
gewijzigd Oct 17 '18 op 3:11 pm
287
7
4
live voorvertoning
voer minstens in 10 karakters
WAARSCHUWING: U noemde %MENTIONS%, maar zij kunnen dit bericht niet zien en zullen niet op de hoogte worden gebracht
Bewaren...
Bewaard
Met geselecteerd deselecteren van berichten toon geselecteerde berichten
Alle berichten onder dit berichten zullen verwijderd ?
Wachten concept ... Klik om door te gaan met bewerken
Concept verwijderen